Informacje-Techniczne oraz wymagania

Działanie oprogramowania sBiznes oparte jest na systemie Microsoft Windows oraz technologii bazy danych Microsoft SQL Server. 

 

I. Założenia odnośnie wymagań:

  1. Serwer

Wymagania systemowe (minimalne)

MS Windows Server 2003

MS SQL Server 2008 R2

Ustawienie Collation: SQL_Polish_CP1250_CS_AS – domyślnie dla całej instancji serwera MS SQL (Ustawienie obligatoryjne)

Ustawienie Compatibility level: SQL Server 2008 (100)

  • .NET Framework 4.5

 

Wymagania sprzętowe (minimalne)

  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Dysk twardy: 250 GB
  • Procesor zgodny ze standardem PC, minimum 2.4 GHz lub 1.5 GHz DualCore lub QuadCore, Xeon
  • Karta sieciowa np.: 100 Mb/1 Gb TCP/IP 
  • Stacja robocza

Wymagania systemowe (zalecane i obligatoryjne)

  • MS Windows 8, 8.1, 10
  • .NET Framework 4.5
  • MS ReportViewer 2010 SP1 – raporty
  • MSChart.exe – raporty, prezentacje
  • Report Builder 2.0 – edycja raportów wewnętrznych 

Wymagania sprzętowe  (minimalne)

  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Dysk twardy: Niezbędna ilość wolnego miejsca zależna od wielkości bazy danych to minimum 50 GB
  • Procesor zgodny ze standardem PC, minimum 2.4 GHz lub 1.5 GHz DualCore 
  • Karta sieciowa np.: 100 Mb TCP/IP 
  • Monitor: 17”, minimalna rozdzielczość ekranu – 1280 x 960

 

Wymagania sprzętowe  (zalecane)

  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Dysk twardy SSD: 250 GB, 
  • Procesor zgodny ze standardem PC, 1.5 GHz DualCore , QuadCore 
  • Karta sieciowa np.: 100 Mb/1 Gb TCP/IP 
  • Monitor: 24”, 1920 x 1080

 

Uwaga: Niezbędne są odpowiednie uprawnienia (np. administratora) do zainstalowania komponentów wymienionych w wymaganiach systemowych.

 

II. Instalacja

 

Ręczna:

 

  • Zainstalować MS SQL (min. 2008 R2) – zgodnie z powyższymi ustawieniami 
  • Podłączyć bazę danych  sBiznes (zalecana nazwa bazy sBiznes)
  • Wgrać plik sBiznes.exe wraz z plikami dll do odpowiedniego katalogu na dysku


  • Utworzyć skrót do sBiznes 

 

Automatyczna (zalecana):

Aby automatycznie wykonać instalację sBiznes, należy pobrać plik Aktualizator sBiznes (sBiznesTools) ze strony www.sbiznes.pl, a następnie wkopiować go do katalogu
z programem sBiznes i uruchomić. W kolejnych krokach kreator przeprowadzi przez cały proces automatycznie. Opis szczegółowy działania instalatora w pliku  „Uaktualnienia_sBiznes” na www.sbiznes.pl

 

III. Pierwsze uruchomienie 

Program  sBiznes należy uruchomić pierwszy raz z parametrem „-a”  aby można było wskazać serwer  bazy danych. Po pierwszym uruchomieniu zostanie utworzony plik config.prm, w którym zostaną zapisane dane logowania (nazwa bazy, serwer, użytkownik sa wraz z hasłem.) 

 

Dla wygody można również:  (Rys. 1) 

Po „–a” dodać parametry:  „-u” „-p” podając po literkach „u” i „p” odpowiednie dane – ze spacją  (przykład: -u kk  –p xyz12, gdzie kk –nazwa użytkownika, xyz12 – hasło użytkownika).  

Umożliwi to bezpośrednie uruchamianie programu bez wpisywania użytkownika i  hasła.  Uwaga: Ten wariant nie jest zalecany pod względem bezpieczeństwa danych.

Rys. 1. Przykładowe okno skrótu do programu sBiznes

  1. Po uruchomieniu programu sBiznes należy wczytać plik licencyjny sBiznes (LicencjaXXX.prm)
    w:  Administracja / Parametry systemu / Licencja
    Gdzie XXX – nazwa podmiotu (firmy). Przykład: LicencjaRMF.prm
    Dane (Nazwa i NIP) zapisane w licencji muszą być takie same jak w zakładce „Firma” – „Parametry systemu”.
    Aby wystąpiła zgodność danych warto przekopiować te dane. Pozostałe dane należy uzupełnić w zależności od potrzeb i wymogów.

IV. Licencje 

  1. Plik licencyjny zawiera zakodowany klucz z dostępem do wszystkich modułów sBiznes zgodnie z zakupioną licencją. Plik LicencjaNazwa.prm należy wczytać po pierwszym uruchomieniu. Bez tego pliku program sBiznes będzie działał w wersji demonstracyjnej. 
  2. Program sBiznes może funkcjonować w wersji dla Biur Rachunkowych oraz w wersji wielozakładowej w zależności od oznaczenia licencji. 
  3. Dane (Nazwa i NIP) zapisane w licencji muszą być takie same jak w zakładce „Firma” – „Parametry systemu”. Aby mieć pewność zgodności danych warto przekopiować te dane. Pozostałe dane należy uzupełnić w zależności od potrzeb. 

 

V. Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi

Program  sBiznes współpracuje z urządzeniami zewnętrznymi jak np.: drukarki, kasy, monitory dotykowe, czytniki kodów kreskowych, terminale płatnicze, skanery,   itp.  

 

 

VI. Pliki programu: (plik główny „sBiznes.exe” oraz tzw. „wtyczki” do poszczególnych modułów) 

  1. sBiznes.exe   Obrót Towarowy, Finanse i Księgowość, Ewidencje VAT
  2. sBiznes.Personel.dll Kadry-Płace oraz Ewidencja Czasu Pracy
  3. sBiznes.Majatek.dll Środki Trwałe  Wyposażenie oraz Wypożyczalnia
  4. sBiznes.Sklep.dll  Obsługa sklepów internetowych
  5. sBiznes.Dziennik.dll  Zarządzanie bieżącymi zadaniami
  6. sBiznes.Produkcja.dll  Obsługa procesów produkcji
  7. sBiznes.Kooperacja.dll  Obsługa procesów kooperacyjnych
  8. sBiznes.Zlecenia.dll Obsługa zleceń produkcyjnych  
  9. sBiznes.Rezerwacje.dll  Sprzedaż biletów
  10. sBiznes.Arena.dll   Obsługa obiektów z rezerwacją miejsc (hale, stadiony, kina,…) 
  11. sBiznes.KartyPojazdow.dll  Ewidencja pojazdów i kart drogowych
  12. sBiznes.Karta.dll  Obsługa kart lojalnościowych
  13. sBiznes.Hotel.dll  Zarządzanie hotelem, zajazdem, itp.
  14. sBiznes.Trans.dll  Zarządzanie obiektami zamkniętymi takimi jak obiekty sportowe, bary czy restauracje.
  15. sBiznes.Bilet.dll Obsługa stoków narciarskich oraz podobnych obiektów
  16. sBiznes.eSprawozdania.dll Obsługa eSprawozdań

 

Aby pojawiło się na ekranie po lewej stronie Menu Funkcjonalne (moduł) wymagane są:

 

  • Licencja do danego modułu czyli tzw.: klucz licencyjny – Można to sprawdzić w:  Adminstracja – Parametry Systemu – Licencja. 
  • Odpowiedni i aktualny plik lub pliki *)   dll  –  uwaga: należy sprawdzić plik (pliki) , czy nie został zablokowany przez program antywirusowy np. przy rozpakowaniu. 
  • Prawo dostępu do danego modułu (ów), definiowane  w: Administracja – Użytkownicy – Prawa Użytkownika.

 

 *) Uwaga: niektóre moduły są powiązane i wymagane jest kilka plików dll  

 

VII. Ustawienia programu

Przed rozpoczęciem pracy z sBiznes należy uzupełnić parametry systemu dostosowując do własnych potrzeb, np.: miejsce zapisywania archiwum, plików, skróty klawiszowe, hasła, itp.
Szczególną uwagę należy zwrócić na ustawienia parametrów wszystkich dostępnych modułów.  

Rys. 3. Przykładowe okno ustawień systemowych sBiznes

 

VIII. Aktualizacje 

 

Przed wykonaniem aktualizacji sBiznes należy ze względów bezpieczeństwa wykonać kopię archiwalną bazy danych. Informacja o aktualnej wersji na: www.sbiznes.pl 

Producent wspiera tylko aktualną wersję produktu. Zgłoszenia dotyczące sBiznes będą przyjmowane tylko do aktualnej wersji produktu.  

Aktualizacja automatyczna. Należy uruchomić  sBiznesTools.exe (tzw. Aktualizator) – opis poniżej.

Ręczna (wykonywana np. w przypadku braku połączenia z internetem):

Program  sBiznesUpgrade_XXX_YYY (XXX –  nr obecnej wersji, YYY – nr wersji wyższej) można uruchomić w katalogu, w którym znajduje się plik config.prm dzięki temu parametry dostępowe do serwera zostaną uzupełnione automatycznie. W przeciwnym razie parametry dostępowe należy uzupełnić ręcznie podając nazwę serwera SQL jak i nazwę bazy, którą zamierzamy aktualizować.

 

Rys. 4. Przykładowe okno Upgrade sBiznes z parametrami

 

Automatyczna (zalecana):

Aby automatycznie wykonać aktualizację sBiznes, należy pobrać plik Aktualizator sBiznes (sBiznesTools.exe) ze strony www.sbiznes.pl, a następnie wkopiować go do katalogu
z programem sBiznes.exe  i uruchomić. W kolejnych krokach kreator przeprowadzi nas przez cały proces aktualizacji.

 

  1. Po aktualizacji należy uruchomić program sBiznes i zweryfikować prawa użytkowników.
  2. Należy zapoznać się ze zmianami opisanymi w pliku: opis_zmian zamieszczony na www.sbiznes.pl
  3. W przypadku pojawienia się komunikatów o błędach należy plik: log.log przesłać: na adres:  info@sbiznes.pl z dokładnym opisem w jakich okolicznościach wystąpił błąd.
  4. Wszelkie uwagi i spostrzeżenia proszę zgłaszać w formie pisemnej na adres: info@sbiznes.pl lub bezpośrednio do osoby odpowiedzialnej za system informatyczny w firmie. 
  5. Aktualizacja może być wykonana jeżeli użytkownik posiada prawa do aktualizacji.
    W przypadku braku prawa do aktualizacji prosimy o kontakt na info@sbiznes.pl 

 

W związku z rozwojem produktu oraz zmianami przepisów warto aktualizować program

Można dołączyć do nas na LinkedIn / Facebooku i tym samym uzyskać dostęp do informacji na temat aktualizacji, nowych funkcji oraz możliwości programu. 

W przypadku uwag lub pytań prosimy o kontakt na info@sbiznes.pl lub gsm: 509 967 124 

Tutoriale oraz opisy dostępne są na naszym kanale YouTube.

Wdrożenie, szkolenia oraz prezentacje programu odbywają się zdalnie. Dzięki temu w dogodny sposób możemy dostosować czas do Państwa potrzeb.

pobierz

HELP DESK

Reakcja w kilka minut

Zamów rozszerzenie usługi o HELP DESK. Dzięki temu zyskasz dostęp do pomocy o każdej porze.

Szczegóły
help desk