sKolektor
Moduł sKolektor usprawni zarządzanie materiałami oraz towarami w firmie. Można będzie szybko i sprawnie budować listy towarów za pomocą kodów kreskowych a następnie automatycznie przenieś z bufora na dokument sprzedaży, zamówienia lub magazynowy w celu np. wykonania inwentaryzacji w firmie lub wystawienia dokumentu sprzedaży.
Można w ten sposób usprawnić wiele procesów w firmie jak np. inwentaryzację towarów lub wystawianie dokumentów sprzedaży, zamówień oraz przeprowadzać inwentaryzację magazynu.
Moduł działa na smartfonach oraz tabletach z systemem Android.
Wykorzystanie modułu sKolektor znacząco usprawni wykonywanie czynności manualnych związanych z identyfikacją i budowaniem list towarów. Przykładem może być wybieranie towarów w magazynie lub sklepie podczas zakupów. Klient wybiera towary a następnie przekazuje sprzedawcy w celu wystawienia dokumentu sprzedaży.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/sKolektor_transp.png)
WYMAGANIA
Aby korzystać z aplikacji sKolektor należy, oprócz zainstalowania na urządzeniu z systemem Android (smartfonie lub tablecie), posiadać prawa licencyjne oraz odpowiednie prawa użytkownika.
INSTALACJA I PIERWSZE URUCHOMIENIE
Aby zainstalować aplikację należy pobrać i uruchomić udostępniony plik instalacyjny.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image8.jpg)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image20.png)
Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy zezwolić na zapis i odczyt danych z pamięci urządzenia oraz wykorzystanie kamery urządzenia (w celu skanowania kodów kreskowych).
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image21.png)
Następnym krokiem jest wypełnienie pól ustawień połączenia z serwerem.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image11.png)
MENU GŁÓWNE
Menu główne aplikacji dostępne jest pod przyciskiem w lewym górnym rogu ekranu. Za jego pomocą użytkownik może poruszać się po oknach aplikacji i dokonywać synchronizacji danych.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image3.png)
SYNCHRONIZACJA DANYCH
Po wciśnięciu przycisku „Synchronizuj listę towarów”, znajdującego się u dołu menu głównego, na ekranie pojawi się okno dialogowe pozwalające na zsynchronizowanie listy towarów pomiędzy aplikacją a programem sBiznes.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image6.png)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image18.png)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image4.png)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image22.png)
KOLEKTOR
Okno Kolektor pozwala na skanowanie kodów kreskowych towarów i tym samym tworzenie list towarów, które następnie mogą zostać wysłane do programu sBiznes. Kody EAN towarów można również wprowadzać ręcznie przy pomocy klawiatury.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image19.png)
Po dodaniu, usunięciu lub edycji ilości towarów aktualizowane jest podsumowanie wartości listy (suma Netto, VAT oraz Brutto).
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image13.png)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image1.png)
UTWORZONE LISTY
Wszystkie zapisane listy znajdują się na oknie Utworzone listy. Z jego pozycji można wyszukać wybraną listę, usunąć ją, edytować jej zawartość lub wysłać ją do programu sBiznes.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image9.png)
Aby usunąć listę lub wysłać ją do programu sBiznes należy zaznaczyć pole wyboru (checkbox) po lewej stronie, a następnie odpowiedni przycisk na pasku akcji – pierwszy od prawej aby usunąć lub drugi od prawej by wysłać.
Listy utworzone w aplikacji oznaczone są jedną z trzech ikonek (w prawym górnym rogu)
● Żółta – lista gotowa do wysyłki do programu sBiznes
● Zielona – lista pomyślnie wysłana do programu sBiznes
● Czerwona – podczas próby wysłania wystąpił błąd
W przypadku wystąpienia błędu przy wysyłaniu, szczegółowe informacje na jego temat dostępne są po dotknięciu czerwonej ikonki.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image2.png)
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image5.png)
USTAWIENIA
Okno Ustawienia podzielone jest na dwie zakładki – Aplikacja oraz Połączenie. W pierwszej wyświetlane są ID urządzenia oraz wersja aplikacji, z jej poziomu możliwe jest również sprawdzanie aktualizacji oraz czyszczenie bazy danych.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image7.png)
W drugiej zakładce wyświetlana jest nazwa połączonej bazy danych oraz parametry połączenia podane podczas pierwszego uruchomienia aplikacji.
![](https://sbiznes.pl/wp-content/uploads/2024/03/image17.png)
UWAGI OGÓLNE
Funkcjonalności opisane w instrukcji są dostępne dla użytkownika w zależności od posiadanych licencji.
Program stale jest uaktualniany i niektóre obrazki oraz opisy w niniejszej dokumentacji mogą się różnić od tych bieżących występujących w najnowszych wersjach programu.
Opisy aktualizacji dostępne na: www.sbiznes.pl oraz na www.sbiznes.eu
Prawidłowe ustawienie parametrów systemu sBiznes oraz zdefiniowanie wszystkich rodzajów dokumentów i słowników umożliwi efektywne wykorzystanie wszystkich możliwości jakie stwarza program oraz pozwoli uniknąć błędów podczas pracy z programem.
Aby zapewnić bezpieczeństwo danych zaleca się systematyczne wykonywanie kopii archiwalnych co najmniej raz dziennie lub w zależności od czasu pracy z programem.
Firma nie ponosi odpowiedzialności za skutki i następstwa jakie mogą wyniknąć w związku z wykorzystywaniem aplikacji. Użytkownik odpowiada za prawidłowość wprowadzanych danych oraz za weryfikację wyników. Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać na nasz adres e-mail: info@sbiznes.pl
ZASTRZEŻENIA
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie niniejszej instrukcji na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.